יום שבת , 20 אפריל 2024
כתבות רצות
You are here: Home » משכנתא » איך לוקחים משכנתא בלי הון עצמי

איך לוקחים משכנתא בלי הון עצמי

עוד לפני התשובה לשאלה איך לוקחים משכנתא בלי הון עצמי, חשוב לספק אזהרה חמורה: לקיחת משכנתא ללא הון עצמי עלולה להתגלות כצעד מסוכן מאוד, ולא בכל מקרה כדאי לבצע מהלך שכזה, גם אם על הפרק עומדת הזדמנות של ממש בשוק הנדל"ן. בהחלט מומלץ ללמוד את הלקח ממשבר ה"סאב פריים" שהתרחש בארה"ב בשנת 2007 ואשר במהלכו אמריקאים רבים שהצליחו לקבל משכנתאות על אף שנחשבו לווים מסוכנים איבדו את בתיהם.

אם בכל זאת תבחרו לעשות זאת, מומלץ בחום לפנות קודם כל אל איש מקצוע בעל ניסיון רב בתחום המשכנתאות והאשראי, ולא פחות חשוב בעל יושרה מלאה, כדי לקבל ממנו ייעוץ מקיף.

איך לוקחים משכנתא בלי הון עצמי מבלי לעבור על החוק?

בנק ישראל הנחה את כל הבנקים למשכנתאות לא להעניק משכנתאות למי שאין בידיו לפחות 25% מערך הדירה אותה הוא רוצה לרכוש, וזאת כשמדובר בדירה ראשונה (עבור דירות להשקעה ההון העצמי המינימלי הוא 50% מערך הדירה).

יחד עם זאת ישנם מקרים שבהם ניתן לקחת משכנתא בלי הון עצמי על אף אותן הנחיות של בנק ישראל (שנבעו בין השאר ממשבר ה"סאב פריים" האמור), וכל עוד מקפידים על שקיפות מלאה ויושר מוחלט לכל אורך ההתנהלות מול הבנק שממנו מקבלים את המשכנתא, הרי שהדבר תקין וחוקי לחלוטין.

אשראי חוץ בנקאי

תשובה אפשרית אחת לשאלה איך לוקחים משכנתא בלי הון עצמי היא לפנות לגופים המציעים אשראי חוץ בנקאי – בין אם חברות אשראי ובין אם חברות אחרות המציעות פתרונות מימון למטרות שונות. חשוב להדגיש כי יש לפנות אך ורק לחברות בעלות אישור של משרד האוצר על מנת לא להסתבך עם גופים מפוקפקים ("שוק אפור").

כל חברה שכזו עשויה להעניק הלוואה של כמה עשרות אלפי ₪ וצירוף מספר הלוואות יוביל לסכום כסף גבוה דיו בחשבון הבנק שלכם כך שתוכלו לקבל משכנתא.

עזרה מההורים

עוד תשובה לשאלה איך לוקחים משכנתא בלי הון עצמי היא ההורים. במידת הצורך ניתן גם לקחת משכנתא על הדירה של ההורים כדי לקבל תנאי מימון טובים יותר, אולם בכל מקרה כאמור לקיחת משכנתא ללא הון עצמי מומלצת רק במצבים מסוימים ולאחר קבלת ייעוץ מקצועי.

Comments are closed.