יום שישי , 29 מרץ 2024
כתבות רצות
You are here: Home » עיצוב הבית » דלתות מעוצבות לבית

דלתות מעוצבות לבית

בכל בית קיימות דלתות, דלת כניסה חיצונית ודלתות פנים. דלתות משפיעות בצורה מאוד משמעותית על עיצוב הבית כולו. לכל דלת בבית יש תפקידים פונקציונליים, אך כאמור אין זה הדבר היחיד שעליו הן משפיעות. כיום ניתן לעצב דלתות פנים ודלתות חוץ במגוון עצום של עיצובים ודוגמאות.

דלתות כניסה

דלתות כניסה משמשות קודם כל לביטחון. אם בעבר הווה נושא זה סתירה לנושא עיצוב הדלת, הרי שבשנים האחרונות אין כך הדבר. קיימות דלתות כניסה שהן גם מצוידות במנגנוני הנעילה משוכללים ביותר והן גם מעוצבות בצורה מרהיבה. דלתות כניסה עשויות מחומרים שונים, ולכן חשוב לבחור בדלת שהכי תואמת את הצרכים ואת הטעם.

דלתות פנים

דלתות המצויות בתוך הבית לרוב משמשות ליצירת חיץ בין החדרים. דלת מאפשרת שמירה על פרטיות דירים הבית בחללים השונים. דלתות פנים קיימות מכל מיני סוגים, ולרוב עשויות מעץ.

סגנונות עיצוב שונים

דלתות אפשר למצוא במגוון רחב של סגנונות. יש דלתות העשויות ממתכת, דלתות מעץ, דלתות המשלבות כמה חומרים, דלתות המשלבות זכוכית וכדומה. עיצוב של דלתות יכול להיות בסגנון מודרני, הייטק, כפרי, רטרו, יווני וכדומה.

כיצד לבחור דלת מתאימה

לפני שניגשים לבחירת דלת מתאימה, חשוב להגדיר מה מטרתה. האם זו דלת שאמורה להיות מיועדת לפתח הבית או אולי דלת שאמורה להיות דלת פנימית. במידה ומדובר על דלת חיצונית, האם היא נמצאת בבית פרטי, ולכן היא חשופה לפגעי מזג האוויר, או שמדובר על דלת חיצונית לדירה המצויה בבניין. קיימות דלתות אקוסטיות אשר מונעות חדירה של רעש, אז אם זו אחת מהמטרות שהוגדרו לדלת, חשוב לדעת שהן קיימות. לאחר שהוגדרו כל המטרות ניתן לפנות ולנסות לאתר דלת שתמלא אחר כל המטרות שהוגדרו. יש לשלב בהגדרת המטרות גם את נושא העיצוב.

על מה לשים דגש

רוב הדלתות מגיעות במידות סטנדרטיות. יחד עם זאת יש בתים בהם המפתחים בעלי גודל שונה. לכן לפני שאתם רוכשים דלת חוץ או דלת פנים יש למדוד את גודל המפתח. חשוב לבחור דלת שבה העיצוב לפי עמכם, לרבות פרזולים וידיות אשר משפיעים הרבה מאוד על המראה הסופי של הדלת.

 

Comments are closed.