שלטים הם האמצעי העיקרי שלנו למקם את עצמנו על המפה ולהגיע לתשומת הלב הרצויה מהלקוחות הפוטנציאליים שלנו. בעידן בו הצרכן הממוצע מפוצץ אינפורמציה סביב השעון – הוא לא תמיד יודע באילו מסרים עליו להתמקד.
השלטים הממוקמים בדרכים מרכזיות, מעל כבישים ובדרך למקומות העבודה של הצרכנים, מעל העיניים כאשר עומדים במעבר חצייה ובכל מקום אחר מרכזי ממנו אי אפשר להתעלם – הם האמצעי באמצעותו אפשר להגיע לצרכנים ולרכוש את תשומת לבם אפילו כשהם אינן מודעים במיוחד לאופן בו הדבר נעשה.
היתרון של שלטי חוצות בפרט ושלטים בכלל הוא בהיותם נטמעים בתודעה גם כאשר האדם אינו מתמקד באופן מלא בתכנים שלהם. במקרים אלו השלטים כן מגיעים אל תודעת האדם באופן שהוא אינו מודע אליו שכן הם מחלחלים אל תודעתו מבלי שהוא שם לכך לב בחלק הקדמי של התודעה שלו.
המסרים המופיעים בשלטים הפרסומיים המופיעים בשלטי חוצות וכן בדרכים מרכזיות בהן עוברים אלפי בני אדם מדי יום, נטמעים בתודעה גם מבלי שהאדם מודע לכך שמשהו קורה בתודעתו ברגעים אלו ממש. באופן זה התודעה של האדם מקבלת את המסר שאתם מבקשים להעביר כאשר אתם מעלים את הפרסומים שלכם לשלטים המתאימים ובהתאם לכך – אתם מקבלים את הפרסום הרצוי והכניסה לתודעה של הצרכן.
מסיבה זו כאשר בוחרים בשלטים פרסומיים המיועדים להיות מוצבים בדרכים עיקריות ומרכזיות בעיר או בכל מקום אחר עליכם לתת את הדעת לחשיבות של הצבת שלטים, כך שהמסר שבהם יהיה פשוט וברור. כאשר המסר שבשלטים פשוט וברור הוא מגיע לתודעה בצורה הטובה ביותר ומבלי שהצרכן צריך לעבד אינפורמציה מסוימת.
מפרסמים רבים כמו גם סטטיסטיקות בתחום – מלמדים אותנו על החשיבות שבפרסום חוצות בשימוש במסרים בעלי צבעים בולטים, סימנים מוכרים, שימוש במשפטים וסלוגנים בעלי משמעות מוכרת – כל אלו הופכים את הצרכן לכזה המקבל את המסרים גם כאשר הוא אינו חושב עליהם.
למעשה זו היא הדרך הטובה ביותר לחדור לתודעת הצרכן שכן היא מאפשרת לו להיות לא מודע לפרסומים השונים המופיעים בשלטי החוצות ובו בזמן אלו חודרים לתודעתו ודווקא לחלקים הפחות מודעים של המוח הלוקחים חלק מהותי בקיום תהליכי קבלת החלטות.